Velkommen til min blogg =)

Her skrives det om Hverdagsliv,shopping og interiør.

Koselig at du tar deg tid til å lese her inne hos meg!

Setter stor pris på om du legger igjen en liten hilsen etter deg :O) 

09 september 2009

Kose dag

I hele natt har sollisprinsessa vært utrolig tett og forskjølet..Hadde feber når vi la henne,så dette var ikke den beste natta søvnmessig!
Et lite bilde fra helgens tur:) 
Men en fin dag har det blitt da uansett..med sykunge,OG MANN!! Så var jeg hjemme idag,og mens de to andre sov fikk mamman i huset kost seg med både husvask og klesvask.
Og siden mine to er "dette i dasen" og vonde i halsen måtte jeg glede dem litt:) 
Så jeg fant fremm kokeboka mi,og det ble Frokost horn:) 

Vi spiste og koste oss. Formen ser heldigvis ut til å være på bedringensvei på dem begge nå:)
Her er oppskriften om noen skulle ønske den;
8 dl hvetemel
1 ss sukker
1 ts malt kardemomme
60 g smør
3 dl melk
1 pk. gjær
1 sammenvispet egg til pensling
Valmuefrø til pynt


Bland mel, sukker og kardemomme. Smelt smøret, ha i melken og varm blandingen til den er fingervarm. Rør ut gjæren i væsken. Hell den i melblandingen og elt deigen til den er smidig. Dryss inn mer mel til deigen er glatt og ikke kleber, og slipper bakebollen. La deigen heve under plast på et lunt sted ca. 30 minutter.

Kjevle runde leiver og del hver leiv i passe store spisser, form horn og legg dem på stekebrettet. Etterhev under plast på et lunt sted ca. 20 minutter. Pensle med sammenvispet egg og dryss valmuefrø på. Stek hornene midt i ovnen ved 220 °C i 10-15 minutter.


Mmmmmm,kjempe gode:)

Nå skal jeg faktisk sette meg ned å hekkle litt tenker jeg,etter en liten bloggerunde:) 
Jeg er absolutt IKKE noen kløpper med hekkling,men jeg VAR engang;) Så jeg har vært i "lære" hos mamma ikveld,bare sånn helt enkelt..
Så KANSKJE det blir noe av det tilslutt:P
Ha en nydelig Onsdags kveld:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails